بهترین و راحت ترین روش افزایش سرعت سرور مجازی

بهترین و راحت ترین روش افزایش سرعت سرور مجازی

افزایش سرعت سرور مجازی یکی از اقدام‌هایی است که دیر یا زود باید توسط مدیران سرور انجام شود. زیرا هر چه یک سرور مجازی، با سرعت بیشتری کار کند، می‌توان گفت که ترافیک کمتری داشته و منفعت بیشتری برای کسب‌وکارها به همراه خواهد داشت.
اما سوال اینجاست که چگونه می‌توان سرعت vps خریداری‌شده را افزایش داد؟ آیا راهکارهای موجود نیاز به تخصص خاصی دارند؟ انجام این کار چقدر طول می‌کشد؟ با تکیه بر راه‌حل‌های موجود، تا چه اندازه می‌توان روی افزایش سرعت حساب کرد؟
برای پاسخ به سوالات مطرح‌شده، در این مقاله با ما همراه باشید تا در رابطه با اهمیت سرعت سرور مجازی با شما صحبت کنیم. همچنین تک‌تک راهکارهایی که برای انجام این کار پیشنهاد می‌شود را در ساده‌ترین شیوه ممکن در اختیارتان بگذاریم.

لزوم افزایش سرعت سرور مجازی لینوکس

این روزها، خرید سرور مجازی به یک اقدام هوشمندانه برای توسعه کسب‌وکارها تبدیل شده است. زیرا این سرورها می‌توانند با شبیه‌سازی سرورهای اختصاصی، منابعی بی‌پایان در اختیار صاحبین مشاغل قرار دهند.
اما مسئله اینجاست، تا زمانی که سرور مجازی از سرعت قابل قبولی برخوردار نباشد، نمی‌تواند به اهدافی که به آنها اشاره کردیم، بپردازد. در واقع زیاد پیش آمده که ترافیک بالای سرورها و سرعت پایین آنها، مدیران کسب‌وکارها را با خسارت‌های مالی مواجه کرده است.
به همین علت، هر کسب‌وکاری، فارغ از اینکه سرور مجازی خود را از آمریکا تهیه می‌کند یا سرویس‌های مربوط به اروپا و آسیا را ترجیح می‌دهد، باید نسبت به میزان سرعت و عملکرد سرور خریداری‌شده، آگاهی کامل داشته باشد.
البته، ذکر این نکته نیز اهمیت دارد که مدیران سرور و کسانی که از آنها سرور خریداری می‌کنید نیز، نقش مهمی در افزایش سرعت سرور مجازی ایفا می‌کنند.
ازاین‌رو در ادامه تمام روش‌هایی که برای بالابردن سرعت سرور به‌کار برده می‌شوند را به شما آموزش می‌دهیم تا درصورتی‌که مدیریت یک سرور مجازی را بر عهده دارید، بتوانید به بهینه‌سازی شرایط آن مشغول شوید.

راهکارهای افزایش سرعت سرور مجازی

راهکارهای افزایش سرعت سرور مجازی

اگر به‌دنبال زیاد کردن سرعت vps خود هستید، باید بگوییم که برای انجام این کار، 6 روش مختلف وجود دارد که اجرای هر کدام از آنها، ساده بوده و به‌کمک افراد متخصص امکان‌پذیر است. در ادامه آنها را معرفی می‌کنیم.

سیستم‌عامل، نرم‌افزارها و درایورها را به‌روزرسانی کنید!

به‌روزرسانی همیشه اولین راهکار است. زیرا هر پلتفرم و سروری که یک نسخه آپدیت از خدمات خود منتشر می‌کند، این معنی را می‌دهد که بسیاری از باگ‌ها برطرف شده‌اند و قسمت‌های مختلف سرویس، بهبود بیشتری پیدا کرده‌اند.
ازاین‌رو پیشنهاد ما این است که در قدم اول، سیستم‌عامل، آنتی‌ویروس، درایورهایی مثل کارت شبکه و کارت گرافیک، وب سرور، افزونه‌ها، کنترل پنل و سیستم‌های مدیریت محتوا را به‌روزرسانی کنید.
برای انجام این کار کافی‌است از بخش کنترل پنل یا از کلاینت SSH اقدام کنید. درصورتی‌که با نحوه اجرای آن آشنایی ندارید، می‌توانید از پشتیبان سایت یا افراد متخصص کمک بگیرید.

منابع سرور مجازی خود را ارتقا دهید!

فرقی نمی‌کند که یک سیستم کامپیوتر معمولی باشد یا سرور مجازی، چیزی که اهمیت دارد این است که همیشه، کمبود منابع سخت‌افزاری باعث افت سرعت هر سیستمی می‌شود.
به همین علت، در گام دوم این نکته را در نظر بگیرید که آیا منابع موجود سرور مجازی فعلی، برای اهدافی که دارید کافی هستند یا زمان ارتقای آنها فرا رسیده است؟
جهت افزایش سرعت سرور مجازی، توصیه می‌کنیم که نسبت به ارتقای سخت‌افزاری سیستم (مثل هارد، رم و CPU) اقدام کنید. برای مثال، تغییر هارد از SSD به NVMe می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

تنظیمات سرور را بهینه‌سازی کنید!

بهینه‌سازی تنظیمات سرور، سومین راهکاری است که برای بهبود سرعت سرور مجازی پیشنهاد می‌شود. انجام این کار با فعال‌سازی فایروال، به‌روزرسانی PHP، پیکربندی IP، فعال‌کردن HTTP2، پیکربندی شبکه، ایمن‌سازی SSH، فعال‌سازی ابزارهای ضروری، استفاده از لود بالانسینگ، به‌کارگیری پروکسی معکوس، غیرفعال‌سازی سرویس‌های غیرضروری و تنظیمات بکاپ‌گیری صورت می‌گیرد.

برای افزایش سرعت سرور مجازی، در مورد اعتبار شرکت ارائه‌دهنده تحقیق کنید

برای افزایش سرعت سرور مجازی، در مورد اعتبار شرکت ارائه‌دهنده تحقیق کنید!

بررسی اعتبار شرکت ارائه‌دهنده سرور مجازی، یکی دیگر از مواردی است که باید آن را در لیست کارهای خود قرار دهید. دقت داشته باشید که چک‌کردن آدرس، شماره تلفن، گواهینامه SSL، آدرس ایمیل و نماد‌های الکترونیکی سایت ارائه‌دهنده سرویس، بسیار کمک‌کننده است.
همچنین ذکر این نکته نیز اهمیت دارد که تک‌تک سرویس‌های ارائه‌شده در سایت مربوطه را مورد بررسی قرار دهید تا اطمینان حاصل کنید که قیمت‌های دریافتی تا چه اندازه با کیفیت سرورها هم‌خوانی دارند؟ البته استفاده از نظرات مشتری‌های سابق نیز، خالی از لطف نیست. پس آن را پشت گوش نیندازید!

استفاده از CDN را فراموش نکنید!

سی‌دی‌ان مخفف عبارت Content Delivery System بوده و معنای آن معادل شبکه توزیع محتوا است. باید گفت که این فناوری، اولین بار با هدف افزایش سرعت بارگذاری سرورها به‌وجود آمده و به همین دلیل، اگر به افزایش سرعت سرور مجازی خود اهمیت می‌دهید، استفاده از آن را فراموش نکنید.

تصاویر و ویدئوهای موجود در سرور را بهینه‌سازی کنید!

معمولا سایت‌هایی که با سرعت پایینی لود می‌شوند، حجم زیادی از عکس و ویدئو روی آنها بارگذاری شده است. به همین علت، اگر حجم این اطلاعات روی سرور کاهش پیدا کند، سرعت سرور مجازی‌تان افزایش چشم‌گیری پیدا می‌کند.
البته توجه داشته باشید که پایین‌آوردن حجم محتوای موجود در سرور، نباید به قیمت افت کیفیت آنها تمام شود. در آخر باید اضافه کنیم که برای انجام این کار می‌توانید از ابزارهایی مثلTinypng ،Handbrake ،Squoosh و Freeconvert کمک بگیرید.

چرا باید از سرور مجازی پرسرعت استفاده کنیم؟

اینکه کسب‌وکار شما مربوط به مدیریت یک وب‌سایت می‌شود یا با ترید و بازارهای بین‌المللی سروکار دارد، موضوعی است که هنگام خرید سرور مجازی باید به آن توجه کنید. زیرا اگر vps از سرعت قابل قبولی برخوردار نباشد، بیزینس‌تان با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.
به‌طوری که در بازارهای ارز دیجیتال و حین تریدکردن، سرعت سرور حرف اول را می‌زند. همچنین کاربران گوگل در وب‌سایتی باقی می‌مانند که پاسخ سوال آنها را در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیارشان بگذارد. به همین دلیل اگر vps خریداری‌شده از عملکرد کافی برخوردار نیست، در اسرع وقت برای افزایش سرعت سرور مجازی اقدام کنید.

خرید سرور مجازی پر سرعت از دیاکووب

خرید سرور مجازی پر سرعت از دیاکووب

با خرید سرور اختصاصی دیاکووب، دیگر هیچ نگرانی از بابت افزایش سرعت سرور مجازی وجود ندارد. چون مجموعه دیاکو وب، فعالیت خود را از سال 2013 و با بهترین ابزارهای روز مجازی‌سازی و میزبانی وب خدمات میزبانی ابری آغاز کرده است.
برند دیاکو وب، امکان فروش انواع سرورهای مجازی آمریکا، آسیا و اروپا را در اختبار کاربران خود قرار می‌دهد و به‌واسطه تمام قراردادهای بانکی و نماد الکترونیکی که دارد، به‌عنوان یک مجموعه معتبر در ایران شناخته می‌شود.
به همین دلیل، اگر به‌دنبال خرید سرور مجازی سریع، قدرتمند و باکیفیت هستید، پیشنهاد ما این است که با مراجعه به وب‌سایت دیاکو وب و مشاهده تعرفه‌های آن، نسبت به سفارش vps مورد نظر خود اقدام کنید.

جمع‌بندی

افزایش سرعت سرور مجازی یک اقدام مهم و جدی است که باید از سمت مدیران سرور انجام شود. چراکه اگر یک vps از سرعت خوبی برخوردار نباشد، بیزینس‌ها با ضررهای غیر قابل جبرانی مواجه خواهند شد.
برای زیادکردن سرعت سرور مجازی، راه حل‌های زیادی از جمله به‌روزرسانی منابع سیستم، ارتقای آنها، استفاده از CDN و بسیاری موارد دیگر وجود دارد که مهم‌ترین آنها، خرید vps از یک شرکت معتبر است.
دقت داشته باشید، مادامی که شما از یک مجموعه قدرتمند و مسئولیت‌پذیر برای خرید vps کمک بگیرید، داشتن نگرانی در رابطه با سرعت سرور بی‌معنی تلقی می‌شود.
همچنین ذکر این نکته نیز اهمیت دارد که در راستای خرید vps سریع و قدرتمند، می‌توانید از خدمات شرکت دیاکو وب که یک مجموعه معتبر است و فعالیت خود را از سال 2013 آغاز کرده، کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *