سرور مجازی ترید چیست و چه کاربردی دارد؟

سرور مجازی ترید چیست و چه کاربردی دارد؟

سرور مجازی ترید یکی دیگر از انواع vps است که کاربردهای فراوانی در مسائل مربوط به معامله‌های بورسی و بازار فارکس و بایننس دارد. در واقع این سرور می‌تواند محدودیت‌های افراد ساکن در ایران را برای حضور در بازارهای ارز دیجیتال از بین ببرد.
اما با توجه به اینکه افراد زیادی وجود دارند که به‌طور کامل با عملکرد سرورهای مجازی ترید آشنایی ندارند و با مزایا و معایب این تکنولوژی‌ها برخورد نداشته‌اند، در این مقاله قصد داریم تا شما را با تک‌تک مباحث مربوط به این موضوع آشنا کنیم.
پس درصورتی‌که در دسته علاقه‌مندان به بازارهای ارز دیجیتال قرار دارید، در این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با مسائل ریز و درشت مربوط به vps ترید آشنا کنیم. همچنین به این سوال مهم پاسخ دهیم که بهترین نمایندگی برای خرید این سرورها، چه برندی است؟

ترید کردن چیست؟

قبل از اینکه به موضوع سرور مجازی ترید بپردازیم، ابتدا بهتر است به این سوال جواب بدیم که منظور از ترید کردن چیست و تریدر به چه کسی گفته می‌شود؟
دقت داشته باشید که معنی لغوی ترید کردن، معامله‌کردن است. ازاین‌رو همه کسانی که دارایی‌های خود را در بازار ارز دیجیتال خرید و فروش می‌کنند، تریدر محسوب می‌شوند.
علت این است که این دسته از افراد، پیوسته در حال مبادله (ترید کردن) اموال خود هستند. ازاین‌رو عنوان تریدر که نوعی تاجر و سرمایه‌گذار است، به آنها تعلق می‌گیرد.

سرور مجازی ترید چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

سرور مجازی در دنیای ترید، یک روش عالی برای جلوگیری از ایجاد مشکل هنگام معامله در نظر گرفته می‌شود. چون این تکنولوژی می‌تواند هنگام انجام معاملات بورس خارجی مثل بایننس و فارکس، آدرس IP تریدر را ثابت نگه دارد.
همین موضوع باعث می‌شود که تریدرهای کشور ایران بتوانند تمام تحریم‌های خارجی را دور زده و از بسته‌شدن اکانت خود جلوگیری کنند.
ممکن است بگویید که چرا مسئله‌ای که با یک نرم‌افزار VPN قابل انجام است، توسط سرور مجازی به حل آن می‌پردازند؟ آیا چنین کاری به‌معنای خرج‌کردن پول اضافه نیست؟
در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی یا VPN معمولا در 2 نسخه رایگان و پولی در دسترس عموم قرار می‌گیرند.
به همین دلیل سوال اینجاست که آیا VPN می‌تواند به‌اندازه VPS، ثابت‌ماندن آدرس IP شما را تضمین کند؟ اگر نه، به نظر شما این یک ریسک بزرگ نیست که هنگام تریدکردن، آی‌پی شما مرتب در حال تغییر باشد؟
در رابطه با سرعت چطور؟ مگر یکی از معایب استفاده از VPN، کاهش سرعت دسترسی نیست؟ به نظر شما در چنین حالتی تریدکردن ممکن می‌شود؟
قطعا نه! ازاین‌رو همه افرادی که قصد سرمایه‌گذاری و معامله در بازار بورس خارج از کشور را دارند، اقدام به خرید سرور ترید می‌کنند.

استفاده از vps برای ترید

استفاده از vps برای ترید

سرور مجازی ترید باعث می‌شود که سرعت انجام معامله در بازارهای بورسی افزایش پیدا کند. از طرف دیگر، وجود چنین سروری می‌تواند تحریم بایننس و صرافی‌های آنلاین بین‌المللی را دور بزند.
به همین علت، همه تریدرهای ایرانی به‌دنبال تغییر حریم شخصی خود از طریق این تکنولوژی هستند. باید گفت که یک vps باکیفیت، باید توانایی پشتیبانی فایروال‌های حساس و سیستم عامل‌های روز مایکروسافت را داشته باشد.
از طرف دیگر، گفته می‌شود که با خرید vps ترید از کشورهایی همچون فنلاند، ترکیه و هلند قادر به تغییر موقعیت جفرافیایی و انتقال حریم شخصی‌تان در بالاترین کیفیت خواهید بود.

مزایای استفاده از سرور ترید

تراکنش‌هایی که بر پایه ارز دیجیتال هستند، نیاز به آی‌پی ثابت دارند که در این راستا، vps ترید، تکنولوژی است که می‌تواند چنین امکانی را در اختیار تریدرهای ایرانی قرار دهد. با این حال در ادامه باز هم کمی در رابطه با مزیت‌های vps گفته‌ایم:

  • سرور مجازی ترید برای هر بار ورود به بایسنس، یک آی‌پی ثابت به شما می‌دهد.
  • این سرور در طول انجام معامله قطع نمی‌شود.
  • وی‌پی‌اس ترید، هویت شما را از صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی پنهان می‌کند.
  • کسانی که از vps استفاده می‌کنند، از سرعت پینگ بالا و خرید و فروش بدون وقفه، بهره‌مند هستند.
  • با استفاده از وی‌پی‌اس، امکان اتصال به سرور از طریق همه دستگاه‌ها مثل کامپیوتر و موبایل وجود دارد.

تریدرها بعد از خرید سرور مجازی، با چه معایبی روبه‌رو می‌شوند؟

سرور مجازی در صورتی می‌تواند برای فعالیت در بازارهای ارز دیجیتال خطرناک باشد که تریدر، یکی از اقداماتی که در ادامه آورده‌ایم را انجام دهد:

  • مدتی است که قوانین فاینانس و فارکس با سخت‌گیری بیشتری پیگیری می‌شوند. پس روی هر سرور، بیشتر از یک اکانت استفاده نکنید.
  • برای استفاده از سرور مجازی ترید از یک اینترنت مناسب و قوی استفاده کنید. چون در غیر این‌صورت سرعت معامله‌هایتان کاهش پیدا خواهند کرد.
  • هنگام استفاده از سرور مجازی خود، این نکته را در نظر بگیرید که فضای رم و پردازنده محدود هستند. پس پلنی را انتخاب کنید که هم راستا با نیازهای شما و میزان مصرفی که دارید، باشد.
  • زمان پرداخت هزینه vps از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل فرقی نمی‌کند که اشتراک ماهانه خریداری کرده‌اید یا سالانه، چیزی که اهمیت دارد این است که تحت هیچ شرایطی اجازه ندهید که وقت تمدید اشتراک‌تان بگذرد و سرویس قطع شود.
  • سرورهای مجازی ترید به‌صورت 24 ساعته روشن هستند و فعالیت می‌کنند. به همین دلیل این شما هستید که تعیین می‌کنید در چه ساعاتی از آنها استفاده کنید. ازاین‌رو دقت داشته باشید که سرویس خود را از میزبانی خریداری کنید که این قابلیت را در اختیارتان قرار می‌دهد.

امنیت در سرور مجازی ترید

امنیت در سرور مجازی ترید

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، این سرورهای از فایروال سخت‌افزاری استفاده می‌کنند که همین موضوع، نقش مهمی در امنیت آنها ایفا می‌کند.
باید بگوییم که این فایروال، وظیفه جلوگیری از حملات DDOS را بر عهده دارد و از آن جایی که از سخت‌افزار‌های قدرتمند Arbor و Juniper برای این منظور استفاده می‌کند، خیال کسانی که از طریق این سرورها مشغول معامله در بازارهای بین‌المللی ارز دیجیتال هستند، راحت می‌شود.
البته ذکر این نکته اهمیت دارد که حملات مربوط به سرور مجازی ترید، شامل ICMP، DNS SYN ACK، RST، TCP Null و UDP می‌شود که فایروال معرفی‌شده، ترافیک پاک را از این مباحث جدا کرده و آن را به vps ارسال می‌کند.

بهترین سرور ترید را از کجا بخریم؟

کسانی که قصد خرید سرور ترید را دارند، می‌توانند از خدمات سرور مجازی ترید و خرید VPS برای بایننس شرکت دیاکو وب استفاده کنند. شرکت دیاکو وب امکان خرید سرور مجازی در کشورهایی همچون فنلاند، ترکیه و هلند را برای همه افراد فراهم می‌کند.
این شرکت با داشتن منابع اختصاصی، پردازنده قدرتمند، فایروال سخت‌افزاری، هارد NVMe، پشتیبانی 24 ساعته، پهنای باند پرمیوم، بهره‌مندی از آخرین نسخه‌های سیستم‌عامل و 99.99% پایداری SLA در دسته بهترین سرویس‌دهنده‌های سرور مجازی کشور قرار می‌گیرد.
بزرگ‌ترین مزیت شرکت دیاکو وب این است که می‌تواند حداکثر پایداری در VPS ترید در بایننس را تضمین کند. این مجموعه مشکل تغییرکردن آدرس IP را هنگام قطع و وصل‌شدن اینترنت حل کرده و به‌واسطه داشتن سخت‌افزارهای قدرتمند Arbor و Juniper می‌تواند حملات DDOS را دفع کند.
البته باید اضافه کنیم که دیاکو وب از سال 2013 فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون، نزدیک به 10 سال است که در زمینه ارائه بهترین ابزارهای روز مجازی‌سازی و میزبانی وب خدمات میزبانی ابری فعالیت می‌کند و امکان خرید سرور مجازی از کشورهای خارجی را همراه با vps ترید در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
قیمت سرور مجازی ترید
اینکه سرور مجازی در دنیای ترید چه قیمتی دارد، موضوعی است که عوامل مختلفی مثل کشور ارائه‌دهنده سرویس روی آن تاثیرگذار هستند.
به همین علت دقت داشته باشید که سرور مجازی در بایننس موجود در دیاکو وب، دارای 2 ورژن ترکیه و فنلاند است که هر کدام از آنها، دارای قیمت‌های مخصوص به خود هستند. در ادامه هر یک را معرفی می‌کنیم.

قیمت vps ترید کشور ترکیه چقدر است؟

اگر به سرویس‌های مربوط به vps ترید دیاکو وب مراجعه کنید، ابتدا با پلن‌های کشور ترکیه مواجه خواهید شد. البته ذکر این نکته ضرورت دارد که هزینه‌های درج‌شده در وب‌سایت، ممکن است به‌دلیل نوسان‌های بازار و قیمت دلار تغییر کنند.
با این حال بهتر است بدانید که کشور ترکیه، امکان خرید سرور مجازی مخصوص ترید را در 3 پلن VPS-2، VPS-4 و VPS-6 در اختیار کاربران قرار می‌دهد که هر یک از موارد گفته‌شده، دارای ویژگی‌های مخصوص به خود و قیمت منحصربه‌فردی هستند.

هزینه سرور مجازی ترید کشور فنلاند چقدر است؟

بعد از ترکیه، نوبت به بررسی پلن‌های کشور فنلاند می‌رسد. در رابطه با این موضوع باید بگوییم که این کشور، 3 سرویس مضاعف، نسبت به ترکیه دارد که عبارت‌اند از:

  • VPS-2: مشخصات این سرویس شامل رم 2 گیگابایت، CPU i9، 2vCPU، هارد 20GB NVMe، پهنای باند 1Gb/ps، IP ثابت یک عدد و فایروال امنیتی می‌شود.
  • VPS-4: مشخصات این سرویس به رم 4 گیگ و هارد 40GB NVMe ارتقا پیدا می‌کند و قاعدتا این موضوع تاثیر زیادی در افزایش قیمت آن خواهد داشت.
  • VPS-6: در این سرویس شاهد ارتقا رم 6 گیگابایت، 3vCPU و هارد 60GB NVMe خواهید بود.
  • VPS-8: مشخصات این سرویس، عبارت‌اند از رم 8 گیگابایت، CPU i9، 3vCPU، 3vCPUهارد 80GB NVMe، پهنای باند 1Gb/ps و فایروال امنیتی.
  • VPS-12: کسانی که نسبت به خرید این سرویس اقدام می‌کنند، می‌توانند از رم 12 گیگابایت، 4vCPU، هارد 120GB NVMe و پهنای باند 1Gb/ps بهره‌مند شوند.
  • VPS-16: گران‌ترین سرویس موجود در سایت دیاکو وب، مربوط به پلن VPS-16 می‌شود. باید بگوییم که مشخصات این پلن شامل رم 16 گیگابایت، 6vCPU، هارد 160GB NVMe و فایروال امنیتی می‌شود.

آیا امکان افزایش سرعت ریموت دسکتاپ در vps ترید وجود دارد؟

با توجه به اینکه در رابطه با سرورهای مجازی ترید و کاربردهای آنها صحبت کردیم، اکنون نوبت به پاسخ این سوال می‌رسد که آیا امکان افزایش سرعت ریموت دسکتاپ در سرور مجازی ترید وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که انجام این کار، نیاز به طی‌کردن 13 مرحله مختلف دارد که همه آنها را در ادامه آورده‌ایم:

  • بهینه‌سازی تنظیمات ریموت دسکتاپ
  • استفاده از پروتکل‌های بهینه
  • افزایش منابع سرور مجازی
  • استفاده از شبکه‌های کم ترافیک
  • بروزرسانی نرم‌افزارها و سیستم‌عامل
  • بهینه‌سازی تنظیمات شبکه
  • استفاده از نرم‌افزارهای بهینه‌ساز
  • کاهش تعداد کاربران همزمان
  • تغییر مکان سرور مجازی
  • رفع مشکلات سخت‌افزاری
  • مراجعه به پشتیبانی میزبانی
  • رعایت اصول امنیتی
  • استفاده از VIP-LINK میزبانی

آیا امکان افزایش سرعت ریموت دسکتاپ در vps ترید وجود دارد؟

جمع‌بندی

سرور مجازی ترید امکانی است که استفاده از مزیت‌های حضور در بازارهای ارز دیجیتال بین‌المللی را برای همه افراد ساکن در ایران فراهم می‌کند.
چون همان‌طور که در جریان هستید، کشور ایران به‌دلیل مباحث مختلف تحریم است و کسانی که با آدرس آی‌پی این کشور قصد بهره‌مندی از این بازار را دارند، با محدودیت‌های زیادی مواجه خواهند شد.
پس 2 راه‌حل مقابل تریدرهای ایرانی وجود دارد و آن استفاده از vpn یا vps است. باید بگوییم که وی‌پی‌ان‌ها امکان استفاده کامل از بازارهای ارز دیجیتال را محدود کرده و مشابه سرور مجازی، نمی‌توانند اتصال امن و ثابت‌ماندن آدرس IP را تضمین کنند.
به همین دلیل تکنولوژی تحت عنوان سرور مجازی در اختیار افراد قرار گرفت تا در بالاترین سرعت و بهترین کیفیت، توانایی تریدکردن در فاینانس و فارکس را داشته باشند.
در این راستا، دیاکو وب مجموعه‌ای است که امکان خرید پلن‌های مختلف سرور مجازی را از کشور ترکیه و فنلاند فراهم کرده تا کاربران ایرانی بتوانند در امنیت کامل، نسبت به معامله اموال خود در بازارهای فاینانس و فارکس اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *