چه زمانی باید برای ارتقا سرور مجازی اقدام کنید؟

چه زمانی باید برای ارتقا سرور مجازی اقدام کنید

ارتقا سرور مجازی چه زمانی نیاز است و چرا باید چنین کاری را انجام دهیم؟ منابع سرور‌های مجازی محدود هستند و نمی‌توان از آنها برای مدت‌زمان طولانی استفاده کرد.
نه به این خاطر که مدت‌زمان استفاده‌شان تمام می‌شود، بلکه آنها محدودیت سخت‌افزاری دارند و از نقطه‌ای به بعد دیگر نمی‌توان از آنها برای ادامه مسیر بهره برد. در این مقاله همراه ما باشید تا بیشتر درباره این موضوع صحبت کنیم.

چرا باید سرور مجازی را ارتقا داد؟

زمانی که ما استفاده از یک سرور مجازی را شروع می‌کنیم به‌طور مشخص مقدار خاصی از منابع در اختیار ما قرار دارد. به مرور زمان ممکن است این منابع دیگر نتواند نیاز ما را برای این سرور مجازی برطرف کند.
در چنین شرایطی برای افزایش سرعت و قدرت سرور و وبسایت به سراغ ارتقا سرور مجازی می‌رویم. ارتقا منابع زمانی به‌کار ما می‌آید که قصد توسعه داشته باشیم. همه کسب‌وکار‌ها در مرحله‌ای نیازمند توسعه منابع خود خواهند شد و آنها باید از روز اول به فکر هزینه برای این مورد باشند.

چگونه بفهمیم زمان ارتقا سرور مجازی فرا رسیده است؟

مولفه‌های مختلفی وجود دارند که شما با بررسی آنها می‌توانید به یک نقطه برسید که ارتقا سرور مجازی لازم است و باید به سراغش بروید.
معمولا سرور‌های مجازی ابزاری برای میزبانی وبسایت‌های مختلف هستند و اکثر تکنیک‌های تشخیص نیز بر پایه بررسی وبسایت است. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر درباره این موضوع صحبت کنیم.

وبسایت شما عملکرد ضعیفی دارد

اولین نشانه برای ارتقا سرور مجازی عملکرد ضعیف وبسایت شما است. شما بررسی سایت ناگهان متوجه می‌شوید که وبسایت مانند قبل نیست دیگر مانند روز‌های اولش خوب کار نمی‌کند.
متوجه می‌شوید که کاربران از گشت‌وگذار در وبسایت راضی نیستند و نرخ پرش شما تا حد زیادی بالا رفته است. البته نرخ پرش همیشه به معنای ارتقا سرور نیست و ممکن است خبر از موارد دیگری بدهد اما گاهی نشانه‌ای برای فهم این موضوع است.
اگر در وبسایت خود تداخل‌های بسیاری می‌بینید و خطاها بیش‌ازپیش شده‌اند، یک زنگ خطر دیگر برای شما به صدا درآمده تا شما سرور مجازی‌تان را ارتقا دهید. معمولا مهم‌ترین نشانه هنگام بررسی عملکرد وبسایت که به ما می‌گوید وقت ارتقا سرور مجازی‌است، نارضایتی کاربران در هنگام دست‌یابی به محتوای مورد نظرشان در وبسایت است.
این اتفاق نشان‌دهنده افزایش ترافیک سایت بوده و به این معناست که منابع وبسایت شما دیگر برای این تعداد از کاربر مناسب نخواهند بود.

وبسایت شما دچار مشکلات امنیتی شده است

امنیت از شاخص‌های مهم وبسایت است و می‌توان از طریق آن متوجه شد که زمان ارتقا سرور مجازی فرا رسیده است یا خیر. کاربران به هیچ وجه نمی‌خواهند وارد پنجره‌ای شوند که در آنجا اطلاعات‌شان در تهدید حمله و سرقت قرار دارد.
مخصوصا اگر کسب‌وکار شما بخشی مرتبط با خدمات مالی یا پرداخت دارد، وجود حفره‌های امنیتی می‌تواند برای‌تان بسیار گران‌ تمام شود و علاوه‌بر ازدست‌دادن کاربران، جریمه‌های سنگین مالی و خسارت را نیز با خود همراه کند.
در نتیجه شما باید همواره برای ارتقا سطح امنیتی وبسایت خود تلاش کنید. هر چقدر که منابع بیشتری در اختیار وبسایت شما باشد خطر ازدست‌رفتن اطلاعات کمتر خواهد شد و حقوق اصلی کاربران حفظ می‌شود.
شما می‌توانید از منابع جدید خود برای ارتقا سطح امنیتی استفاده کنید. زمانی که می‌بینید سایت به‌لحاظ امنیتی دچار اشکال شده و اطلاعات مختلف درحال از‌دست ‌رفتن هستند باید سریعا حفره امنیتی را رفع کنید و منابع را ارتقا بدهید.

کسب‌وکار شما رشد کرده و ترافیک در وبسایت شما بیشتر شده است

یکی از اصلی‌ترین نشانه‌ها برای ارتقا سرور مجازی زمانی است که ترافیک وبسایت شما بیش‌از‌حد زیاد شده و دیگر منابع شما پاسخ‌گوی این حجم از ترافیک نیست.
کسب‌وکار‌هایی که از تکنیک‌های رشد مانند تولید محتوا و سئو استفاده می‌کنند در مدت‌زمان نسبتا کوتاهی با رشد خوبی روبه‌رو خواهند شد و ترافیک بالا را در وبسایت‌شان مشاهده خواهند کرد.
در چنین شرایطی دیگر منابع قبلی برای‌شان کافی نخواهد بود و مجبور هستند که برای رشد منابع‌شان را ارتقا دهند. انجام این‌ کار ممکن است برای شما در این مرحله هزینه داشته باشد اما یک هزینه بلند‌مدت است تا مدت‌زمان زیادی دیگر نیاز به ارتقا نیست.

زمانی که وبسایت شما به قابلیت‌های جدیدی نیاز دارد

منابع مورد نیاز ما هستند تا براساس آنها بتوانیم امکانات و قابلیت‌های مختلف را به کاربران ارائه دهیم. برای نمونه ما به یک سرور مجازی نیاز داریم تا یک وبسایت را بر روی آن میزبانی کنیم و خدمت فروشگاه آنلاینی را در اختیار کاربران قرار بدهیم.
در مرحله‌ای از کسب‌وکار ممکن است این احساس در ما به‌وجود بیاید که برای رشد به امکانات و ابزار‌های بیشتری نیاز داریم.
برای نمونه ممکن است بیزینسی از در برهه‌ای احساس کند که به اپلیکیشن برای کاربرانش نیاز دارد. چنین قابلیت‌هایی مستلزم ارتقا سرور مجازی و افزایش منابع آن است.

زمانی که به مدیریت بهتر سایت نیاز دارید

یکی دیگر از زمان‌هایی که شما می‌توانید از طریق آن متوجه شوید که زمان ارتقا سرور مجازی رسیده است، وقتی است که قصد داشته باشید وبسایت خود را بهتر و با کنترل بیشتری در دست بگیرید.
تمام تلاش‌ها در کسب‌وکار‌های مختلف در نهایت برای این هدف است که آنها به رشد خوبی برسند و در حوزه خود پیشرفت کنند. شما زمانی در مسیر رشد قرار می‌گیرید که تمامی ظرفیت‌های موجود را استفاده کنید و حداکثر منابع را به‌کار بگیرید.

نحوه ارتقا سرور مجازی

برای ارتقا سرور مجازی راه‌های مختلفی پیش روی شماست. شما باید منابع سخت‌افزاری سرور را قوی‌تر کنید تا بتوانید از آن عملکرد بهتری دریافت کنید.
البته گاهی به‌روز رسانی نرم‌افزاری نیز لازم است. پس اصلی‌ترین کار برای ارتقا سرور بهبود منابع آن است. اما چطور می‌توان منابع را بهتر کرد؟ همراه ما باشید چون در ادامه قصد داریم به بررسی روش‌های بهبود منابع بپردازیم.

ارتقا پردازنده (cpu)

ارتقا پردازنده (cpu)

زمانی که ما متوجه می‌شویم باید سرور مجازی خود را ارتقا دهیم به سراغ سخت‌افزار آن می‌رویم و اولین گزینه پیش روی ما آپگرید سخت‌افزار سرور است. هر چقدر که پردازش‌های ما در سرور سریع‌تر انجام شود تعداد بیشتری پردازش می‌توانیم وارد سرور کنیم.
پردازنده قوی‌تری مساوی با سرور قوی‌تر و سریع‌تر است. زمانی که حجم پردازش‌های ما بیش از توان سرور باشد پردازش با تاخیر انجام خواهد شد و همین موضوع هم دلیل کاهش سرعت بسیاری از سرور‌ها است.
گاهی تنها با به‌روز رسانی همین یک قطعه بخش بزرگی از مشکلات ما در داخل سرور حل خواهد شد و می‌توانیم با قدرت کار خود را ادامه دهیم.
معمولا از سرور‌های مجازی برای میزبانی وبسایت‌ها استفاده می‌شود. شما زمانی که ترافیک زیادی در سایت خود داشته باشید باید پردازنده را ارتقا دهید. در غیر این ‌صورت با کاهش شدید سرعت مواجه خواهید شد. کاهش سرعت نیز کاربران را از وبسایت فراری می‌دهد و می‌تواند به کسب‌وکار شما آسیب جدی وارد کند.

ارتقا فضای ذخیره‌سازی

حافظه نیز یکی دیگر از اجزای سرور است که باید هنگام ارتقا سرور مجازی به آن توجه کافی داشت. افزایش حافظه سرور برای ما مزیت‌های زیادی به همراه دارد. اگر می‌خواهیم در سرور پردازش همزمان و سریع داشته باشیم باید علاوه‌بر خود پردازنده، حافظه را نیز ارتقا دهیم.
ارتقا حافظه موجب افزایش سرعت سرور و رضایت کاربران وبسایت خواهد شد. بسیاری از برنامه‌های تحت وب و وبسایت‌ها به حافظه برای بارگذاری سریع‌تر نیاز دارند.
پس ارتقا حافظه را یک مولفه اصلی برای افزایش سرعت و حتی بهبود رابط کاربری وبسایت در نظر بگیرید. وبسایت‌هایی که دارای محتوای چندرسانه‌ای هستند می‌توانند از طریق ارتقا حافظه بارگذاری‌های بیشتر و سریع‌تری داشته باشند که در نهایت به موفقیت برند آنها خواهد انجامید.

ارتقا پهنای باند شبکه

هر چقدر که تعداد کاربر افزایش پیدا می‌کند و ترافیک آنها در وبسایت بیشتر می‌شود باید با توجه به این پهنای باند را افزایش داد.
وقتی که شما پهنای باند را بیشتر می‌کنید درواقع راه ورود اطلاعات را باز کرده‌اید و حالا اطلاعات بیشتری می‌توانند با سرعت زیاد و بدون برخورد با هیچ مانعی پردازش شوند. یکی اصلی‌ترین استراتژی‌های وب‌مستران برای ارتقا منابع سرور ارتقا پهنای باند شبکه است که نتیجه مثبت قابل‌توجه‌ای هم دارد.

روش‌های دیگری برای ارتقا سرور وجود دارد؟

تکنیک‌های دیگری هم هست که می‌توان به کمک آنها سرور را قوی‌تر و سریع‌تر کرد. Load Balancing یا مدیریت بار یکی از همین روش‌های ارتقا سرور مجازی است.
تکنیک‌های مدیریت بار براساس تحلیل و تجزیه بار کاری شبکه ایجاد شده‌اند در نهایت قصد دارند تا ترافیک را به‌طور متوازنی توزیع کنند.
همین حرکت به‌ظاهر ساده می‌تواند عملکرد وبسایت شما را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار بدهد. تکنیک بعدی استفاده از آپدیت‌های نرم‌افزاری و سیستم‌عامل‌ها است.
همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم تنها ارتقا سخت‌افزاری مورد نیاز ما نیست. اگر شما سیستم عامل و نرم‌افزار‌های مرتبط با آن را بروز‌رسانی کنید تا حد زیادی بهره‌وری سرور شما بیشتر خواهد شد.
کمااین‌که شما برای پیشرفت همواره به این آپدیت‌ها نیاز خواهید داشت. آخرین تکنیک که قصد معرفی‌اش را داریم استفاده از ابزار‌های مدیریتی و نظارتی است که برای شناسایی مشکلات وبسایت و سرور به‌کار می‌رود. شما باید همواره سلامت این 2 مورد را چک کنید و برای پیشرفت و ارتقا‌شان برنامه داشته باشید.

جمع‌بندی

ارتقا سرور مجازی مربوط به زمانی است که قصد پیشرفت داریم و می‌خواهیم امکانات جدیدی را به کسب‌وکار خود اضافه کنیم.
برای این ارتقا روش‌های مختلف و زیادی وجود دارد که شما می‌توانید از هر کدام آنها استفاده کنید یا از چند مورد به‌صورت ترکیبی بهره ببرید. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. امیدواریم از این مطالب بیشترین استفاده را کرده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *