چگونه در فارکس حساب باز کنیم

چگونه در فارکس حساب باز کنیم

باز کردن حساب فارکس یکی از اقداماتی است که افراد برای سرمایه‌گذاری دارایی‌های خود به انجام آن می‌پردازند. مراحل ثبت‌نام در این بازار به عوامل زیادی بستگی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به شناخت انواع حساب فارکس و چگونگی ارسال مدارک اشاره کرد.
پس درصورتی‌که قصد ثبت‌نام در فارکس را دارید و نمی دانید چگونه در فارکس حساب باز کنیم. در این مقاله با ما همراه باشید تا نکات ریز و درشتی را در مورد بازار فارکس، انواع حساب موجود در آن و چگونگی باز کردن حساب در اختیارتان بگذاریم.

چرا ثبت‌نام در بازار فارکس تا این اندازه اهمیت دارد؟

فارکس یک بازار بین‌المللی است که امکان خرید و فروش انواع ارزهای قابل معامله را ایجاد کرده و افراد فارغ از اینکه چه شغل و چه میزان سرمایه‌ای دارند، می‌توانند به آن وارد شده و از مزیت‌های بی‌شمار آن بهره‌مند شوند.
درست است که فعالیت در این بازار ریسک‌های زیادی دارد، اما دقت داشته باشید که سرمایه‌گذاران بعد از باز کردن حساب فارکس، فرصت‌های زیادی جهت افزایش دارایی‌های خود پیدا می‌کنند.
به همین دلیل یکی از موضوعاتی که همه مردم در پی یادگیری آن هستند، شناخت بازار فارکس، آشنایی با انواع حساب این بازار و نحوه ثبت‌نام در آن است که در ادامه به معرفی و بررسی هر یک از این موارد می‌پردازیم.

با انواع حساب در بازار فارکس آشنا شویم

اولین موضوعی که با ورود به بازار فارکس با آن مواجه خواهید شد، انواع حساب است که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌ها، مزیت‌ها و گزینه‌های متفاوتی هستند. به‌طوری که هر سرمایه‌گذار باید مشخص کند که هدفش از ورود به این بازار چیست؟
دقت کنید که بازار فارکس دارای انواع حساب‌های استاندارد، سهام، ارزهای دیجیتال و PRO است که هر یک از این‌ها یک در برای ورود به یک دنیای مجزا به روی سرمایه‌گذاران باز می‌کنند. در ادامه هر یک را تشریح کرده و مورد بررسی قرار می‌دهیم.

حساب استاندارد

اگر قصد باز کردن حساب فارکس به‌صورت استاندارد را دارید، این نکته را در نظر داشته باشید که این حساب برای معامله‌هایی نظیر جفت ارزها، شاخص‌های بورس بین‌المللی، بیت کوین، طلا و نفت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک حساب استاندارد در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌دهد، باید به وجود حداقل واریزی، اسپردهای پایین و استاپ اوت‌های بسیار کم و حدود 10 درصدی اشاره کرد.

حساب سهام

شناخت حساب سهام یکی دیگر از اقداماتی است که باید قبل از ثبت نام در فارکس با آن آشنا شوید. در این حساب، سرمایه‌گذار با سهام شرکت‌های بین‌المللی و معتبر مثل اپل، مایکروسافت و آمازون مواجه خواهد شد.
البته ذکر این نکته مهم است که در حساب سهام، 200 سهم از شرکت‌های بزرگ و بین‌المللی وجود دارد و همین موضوع باعث می‌شود تا سرمایه‌گذارن علاقه‌مند به سهام این بیزینس‌ها، نسبت به باز کردن حساب فارکس اقدام کنند.
گفتنی است که در حساب سهام، شاخص‌های بورس دنیا و طلا نیز وجود دارد و از بهترین ویژگی‌های این حساب باید اشاره‌ای به حداقل واریزی برای حساب سهام 1000 دلاری، اسپرد شناور و بسیار کم و همچنین عدم دریافت حق کمیسیون داشت.

حساب ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال زیادی وجود دارند که برای معامله مناسب هستند که در بازار فارکس، 40 نوع از ارزهایی که بیشترین سود و محبوبیت را در بازارهای جهانی کسب کرده‌اند، قرار داده‌اند. در این حساب یک اهرم برای خرید ارز دیجیتال بیش از مقدار سرمایه واقعی سرمایه‌گذار تعبیه شده است.
همچنین از دیگر ویژگی‌های حساب ارزهای دیجیتال باید به حداقل واریزی 5000 دلار، عدم یافت کمیسیون و در نهایت وجود اسپرد شناور بین 50 تا 100 دلار اشاره کرد.
باید بگوییم که باز کردن حساب فارکس از نوع ارزهای دیجیتال، سود قابل توجهی دارد و دقیقا به همین دلیل است که سرمایه‌گذاران زیادی، ورود به این بازار را نسبت به سایرین ترجیح می‌دهند.

حساب PRO

هر سرمایه‌گذاری که قصد سرمایه‌گذاری دارایی‌های خود را در ابعادی کلان داشته باشد، به‌سراغ افتتاح حساب PRO می‌رود. این حساب تمام دارایی‌هایی که در بازارهای مالی وجود دارد را در خود جای داده است که مهم‌ترین آن‌ها را در ادامه لیست کرده‌ایم:

  • انواع ارزهای دیجیتال
  • فلزهای گران‌بها (مثل طلا)
  • سهام شرکت‌های بزرگ و بین‌المللی
  • شاخص‌های بورس دنیا

همچنین ذکر این نکته مهم است که مهم‌ترین ویژگی‌های حساب PRO، اسپرد شناور و پایین، خدمات پشتیبانی بی‌نظیر و تنوع زیاد در دارایی های مورد معامله است که هر یک از آن‌ها، به‌عنوان مزیت‌های این حساب نیز شناخته می‌شوند.

آموزش افتتاح حساب در بازار فارکس

باز کردن حساب فارکس نیاز به طی‌کردن مراحلی دارد که مهم‌ترین آن پیداکردن یک کارگذار یا بروکر قابل اعتماد است. شما در این راستا می‌توانید از وب‌سایت دیاکو وب که از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند، کمک بگیرید. در ادامه شما را با مراحل ثبت‌نام از طریق این سایت آشنا خواهیم کرد.

در مرحله اول، open account را انتخاب کنید!

اولین اقدامی که باید بعد از ورود به این سایت و انتخاب زبان مورد نظر خود انجام دهید، پیدا کردن گزینه open account است. با کلیک روی این گزینه، صفحه‌ای باز می‌شود که در آن اطلاعات هویتی از شما درخواست شده است.
دقت داشته باشید که اطلاعات درخواست‌شده در این صفحه شامل نام و نام خانوادگی، کشور و محل اقامت، شماره تلفن همراه، ایمیل معتبر و در نهایت یک پسورد می‌شود که همه آن‌ها باید به‌درستی توسط شما درج شوند.

آموزش افتتاح حساب در بازار فارکس

در مرحله دوم، روی دکمه send pin بزنید!

در این مرحله از باز کردن حساب فارکس، باید دکمه send pin را انتخاب کنید تا یک کد فعال‌سازی به ایمیل شما، ارسال شود. کد را در کادر مربوطه وارد کرده و روی گزینه Register Now کلیک کنید. با کلیک روی این گزینه، شما به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که در آن اطلاعات زیر از شما خواسته می‌شود:

  • جنسیت
  • تاریخ تولدشغل و سمت شغلی
  • تابعیت
  • کشوری که در حال پرداخت مالیات آن هستید
  • شهری که در آن اقامت دارید
  • آدرس محل زندگی
  • منبع پول مورد نظر شما

آموزش افتتاح حساب در بازار فارکس

در مرحله آخر، قوانین باز کردن حساب فارکس تایید کنید!

آخرین کاری که باید هنگام ثبت‌نام در فارکس انجام دهید، پذیرش تمام قوانین و شرایط ورود به این بازار است که فرم آن، بعد از تکمیل‌کردن 2 مرحله قبل در اختیارتان قرار می‌گیرد. برای انجام این کار، کافی‌است تا روی تیک پایین صفحه کلیک کرده و گزینه accept را انتخاب کنید.

آیا برای باز کردن حساب فارکس، نیاز به سرور مجازی داریم؟

سرور مجازی فارکس یک تکنولوژی قدرتمند جهت ورود به این بازار بین‌المللی است. وجود سرور مجازی باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران بدون نگرانی از بابت سرعت پایین یا تغییر پیداکردن آی‌پی خود، نسبت به انجام معامله‌های مورد نظر خود اقدام کنند.
خرید سرور مجازی فارکس باعث می‌شود که مزیت‌های بی‌شمار زیادی از جمله فایروال سخت افزاری، پشتیبانی 24 ساعته و آپتایم 99.99% در اختیار سرمایه‌گذاران قرار بگیرد. این سرورها همچنین بدون قطعی کار می‌کنند و سرعت بسیار بالایی دارند.
همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ثبت‌نام در بازار فارکس نیاز به سرور مجازی دارد یا خیر، باید بگوییم که استفاده از vps الزامی نیست. اما می‌تواند فرآیند باز کردن حساب و انجام معامله را برای همه افراد تسهیل کند.

جمع‌بندی

اولین اقدامی که باید برای باز کردن حساب فارکس انجام دهید، شناخت انواع حساب‌های استاندارد، سهام، ارزهای دیجیتال و PRO است. هر یک از این حساب‌ها دارای ویژگی و مزیت‌های خاص خود هستند.
بعد از انتخاب نوع حساب، نوبت به استفاده از یک بروکر معتبر می‌رسد که از طریق آن می‌توان اطلاعات هویتی و شخصی را جهت ثبت‌نام در بازار فارکس ارسال کرد.
دقت داشته باشید که وجود سرور مجازی در فرآیند ثبت‌نام و معامله، می‌تواند تاثیرات زیادی روی سرعت و عملکرد شما در بازار فارکس بگذارد. پس در اسرع وقت، جهت خرید آن اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *