آموزش اتصال از طریق Remote desktop

اگر شما بخواهید به یک سرور ویندوزی و یا هر سروری که پشتیبانی کند از پروتکل RDP استفاده کنید، می توانید از نرم افزارهای استانداردی استفاده کنید که توسط مایکروسافت ارائه شده است.

اتصال به سرور مجازی ویندوز از طریق ریموت دسکتاپ

توجه داشته باشید اگر از مشترکین سرور مجازی ویندوز دیاکو وب هستید در ابتدا عملیات توضیح داده شده در ایمیلی که با عنوان “مشخصات سرور مجازی” برای شما ارسال شده است انجام دهید و بعد ادامه آموزش را مطالعه کنید.

به اختصار چند نمونه را برای شما لینک دانلود و یا آموزش ساده آن را به صورت عکس در زیر قرار می دهیم.

زمانی که یک سرور ویندوزی دارید و یا هر سرور یا سیستمی که بخواهید از طریق ریموت دسکتاپ به آن متصل شوید کافی هست نرم افزاری مخصوص ریموت دسکتاپ را باز کنید و اطلاعات ورود مورد نیاز که شامل IP سرور و یوزرنیم سرور و پسورد سرور می باشد وارد کنید جهت اتصال.

می توانید نرم افزار نسخه ویندوز از اینجا دانلود کنید و یا در ویندوز خودتان در منو استارت سرچ کنید Remote desktop و نرم افزار مخصوص اتصال را باز کنید, توجه داشته باشید که فایلی که ما قرار داده ایم برای اتصال به سرور کمی بهینه سازی شده از نظر سرعت اتصال به سرور.

بعد از باز کردن این نرم افزار شما یک صفحه مشابه عکس زیر خواهید دید که اطلاعات سرور را وارد می کنید.

ریموت دسکتاپ

در قسمت Computer شما باید IP سرور مجازی که به شما داده شده است وارد کنید. و بعد گزینه Connect بزنید.

بعد از زدن گزینه اتصال صفحه ای مشابه عکس باز می شود، که ممکن هست کی از نظر ظاهر متفاوت باشد در ویندوز شما.

پسورد ریموت دسکتاپ

در اینجا یوزر نیم سیستمی که می خواهید به آن متصل شوید وارد میکنید و پسورد مربوط به آن سرور مجازی که خریداری کرده یا دارد و بعد گزینه OK می زنید برای اتصال بزنید ممکن هست یک سوال امنیتی از شما مجدد پرسیده شود که Yes را می زنید و وارد سرور مجازی مورد نظرتان می شود. 

در صورتی که هر نوع مشکلی داشتید که امکان رفع آن نداشتید و نتوانستید سرور خود را راه اندازی کنید می توانید نرم افزار ANYDESK را در سیستم خودتان نصب کنید و ID که این نرم افزار به شما می دهد برای پشتیبانی ارسال کنید تا سریعا بدون مشکل کمتر از 1 دقیقه برای راه اندازی سرویس شما اقدام و آموزش در همان زمان انجام به شما داده شود.

در صورتی که در ریموت دسکتاپ دچار کندی و افت کیفیت در سرور بود مشکل از اینترنت شما هست و باید یک اینترنت نرمال بدون تایم اوت پینگ به خارج از ایران داشته باشید در صورتی که این مشکل داشتید نرم افزار که بالا گفته شده ANYDESK نصب کنید و ID آن را برای پشتیبانی ارسال کنید تا اینترنت و مشکل شما برسی کنند و به شما راهکاری اگر امکان پذیر بود اعلام کنند.